Könnyen érthető formában

Rehabilitáció a látás- és hallássérültekért!

Siketvak személy: akinek látása és hallása egyszerre rossz!
Az élet során romolhat látás vagy hallás. Ha az ember érzi, nem lát vagy nem hall jól, kell segítséget kérni: REHABILITÁCIÓ
Rehabilitációban segítenek újra megtanulni egyedül élni.

A tanulás ingyenes mindenkinek!
Milyen dolgokat tanulhatnak meg?

Elemi rehabilitáció terület:

  • Szociális és életviteli támogatás: Segítenek pénzhez jutni, orvosi ügyeket intézni, hétköznapi ügyintézésben segítenek (Posta, bank).social-work-7
  • Pszichológiai segítségnyújtás: Sokszor az ember szívesen beszél gondolatokról. Itt segítenek és meghallgatnak, tanácsot adnak.31000_848437502_big
  • Funkcionális látás és hallásvizsgálat: Megvizsgálják szemet, fület. Segítenek, mivel lenne könnyebb látni, hallani, munkát végezni, önállóan élni.
    381116_14az-orvos-aki-a-fulunkon-segit--az-audiologia-n-188

 

 

 

 

  • Mindennapos tevékenységek újratanulása: Ha romlik látás, segítenek megtanulni önálló életet élni. Felöltözni, mosakodni, fogat mosni. Segítenek megtanulni házimunkákat egyedül csinálni: mosogatni, főzni, takarítani.keszitsunk_egeszseges_eteleket_2_resz mosogataszabas-varras-tanfolyam
  • Braille írás, olvasás: Aki nem lát, az ujjával tud olvasni domború lapon (Braille). Ha romlik látás, lehet megtanulni olvasni ujjal domború betűket.10
  • Kommunikációs készségfejlesztés: Segítenek, ha nehéz a beszéd másokkal. Megtanítanak kézbe jelelni, kézbe írni. Segítenek jobban beszélni, ha hallókészülékkel hall az ember.images
  • Számítástechnikai eszközök használatának tanítása: Számítógép segít kapcsolatot tartani emberekkel. Megtanítanak használni számítógépet.

Foglalkozási rehabilitációs terület:

Ha szeretne dolgozni, látás és hallássérült ember, itt segítenek megtalálni a munkát. Felmérik, mit tud csinálni egyedül: olyan munkát keresnek, amit el tud végezni.

13

Segítségnyújtásért nem kell fizetni!
Jelnyelvi tolmács vagy kommunikációs segítő tud mindig segíteni megérteni a tanulást.
1053 Budapest, Múzeum krt. 3. 2/1
361/2095829

info@siketvakrehab.hu