Rehabilitáció a látás- és hallássérültekért!
Siketvak személy: akinek látása és hallása egyszerre rossz!
Az élet során romolhat látás vagy hallás. Ha az ember érzi, nem lát vagy nem hall jól, kell segítséget kérni: REHABILITÁCIÓ
Rehabilitációban segítenek újra megtanulni egyedül élni.
A tanulás ingyenes mindenkinek!
Milyen dolgokat tanulhatnak meg?
Elemi rehabilitáció terület:
- Szociális és életviteli támogatás: Segítenek pénzhez jutni, orvosi ügyeket intézni, hétköznapi ügyintézésben segítenek (Posta, bank).

- Pszichológiai segítségnyújtás: Sokszor az ember szívesen beszél gondolatokról. Itt segítenek és meghallgatnak, tanácsot adnak.

- Funkcionális látás és hallásvizsgálat: Megvizsgálják szemet, fület. Segítenek, mivel lenne könnyebb látni, hallani, munkát végezni, önállóan élni.


- Mindennapos tevékenységek újratanulása: Ha romlik látás, segítenek megtanulni önálló életet élni. Felöltözni, mosakodni, fogat mosni. Segítenek megtanulni házimunkákat egyedül csinálni: mosogatni, főzni, takarítani.


- Braille írás, olvasás: Aki nem lát, az ujjával tud olvasni domború lapon (Braille). Ha romlik látás, lehet megtanulni olvasni ujjal domború betűket.

- Kommunikációs készségfejlesztés: Segítenek, ha nehéz a beszéd másokkal. Megtanítanak kézbe jelelni, kézbe írni. Segítenek jobban beszélni, ha hallókészülékkel hall az ember.

- Számítástechnikai eszközök használatának tanítása: Számítógép segít kapcsolatot tartani emberekkel. Megtanítanak használni számítógépet.

Segítségnyújtásért nem kell fizetni!
Jelnyelvi tolmács vagy kommunikációs segítő tud mindig segíteni megérteni a tanulást.
1089 Budapest, Korányi Sándor utca 30.
361/2095829
info@siketvakrehab.hu
